pátek 27. března 2020

Radosti nevšedně všedního dne

     Nepsala jsem už několik měsíců. Vůbec mě to  netáhlo.  V klidu a ráda jsem si přiznala, že doopravdy nic nemusím, když to tak necítím.  Teď v mém druhém týdnu, kdy jsem ze dne na den zůstala z práce doma  to vypadá, že budu mít nejspíš spoustu času, dokonce i na nějaké to psaní. Ale jednak se už asi třicet let  nedokážu nudit, (i když bych někdy fakt chtěla), ale hlavně -  o čase to přece není. Spíš o nutkání svěřovat světu svoje poznatky a uklízet si tak ve svojí vlastní hlavě.  A těch nových a zajímavých poznatků je  momentálně, díky té nečekané a  nezvané návštěvě -   nákaze, opravdu poměrně dost.
     
Vypozorovala jsem tři nejčastější otázky, které si většina z nás klade:


Proč to vzniklo a kdo za to může?


     Mám dojem, že toto je vlastně neustálý a celkem zbytečný návrat do časů minulých. Když to zjednoduším, kdyby to přijít nemělo, tak to nepřijde. Tak proč se v tom vrtat? Komu tím prospějeme? Svému egu, protože když někoho obviním a najdu na něm vinu, chybu, špatnost, tak já budu  automaticky lepším člověkem? 😎

Co si počít, když je teď všecko vzhůru nohama?


     Tak to už je lepší otázka, protože se vztahuje k současnosti. Moudrý ví a méně moudrému  napovíme, že je vždycky lepší řešit pouze a jenom přítomnost. Stejně dříve nebo později poznáme, že to byla jediná možná cesta. A proto se ptám dál: Když už jsem v této divné, neznámé a možná celkem blbé situaci, můžu z ní mít i nějaký prospěch? Jistě! V mém případě je to třeba vygruntovaný dům, upečený koláč, radost z toho, že nemusím pořád spěchat, mám čas na dětičky i na naše kočičky... zatím to ještě pořád oceňují. 😉 A  taky si konečně dovolím mít více času jenom sama pro sebe. 😊Ale každý ať si doplní ty svoje osobní radosti těchto  nevšedně všedních dní.  😉

Kdy to konečně skončí?


     Kdy bude svět opět v "normálním chodu", nebo spíš "normálním běhu"? A toto je pro změnu dotazování na budoucnost. A bez křišťálové koule je taková otázka bezpředmětná. Někdy je lepší nechat se překvapit a být spíš takový pozorovatel. Až v tom klidu se dá totiž leccos zavnímat. A já jsem si tak trochu zavnímala, že konec může být právě tehdy, až toto všecko pochopíme.  Že žádný boj, ani odpor a strach smysl nemají.  I já jsem v prvních dnech  nechtěla věřit, že svoji milovanou pracovnu zavřu a dostanu domácí vězení na dobu neurčitou. Taky mě jako první přepadaly myšlenky, že to teda ne, to mi nikdo  nemůže zakázat! 😠Ale pak mě to trucování naštěstí přešlo a s tím přišla obrovská vnitřní úleva. Takže přeju vám všem:  Mějte se co nejvíc uvolněně navzdory   té velké spoustě omezení a nezapomeňte, že naši budoucnost si tvoříme každý sám a právě teď. Jedině tak můžeme postoupit zase o kus dál😇
Všechno je dobré, všechno je zkušenost...


Žádné komentáře:

Okomentovat